10 Şubat 2010 Çarşamba

Elazığ Kofik Dolması


Malzemeler
25-30 adet kurutulmuş biber (Kofik)
1 kase pirinç
2 adet kurusoğan
1 su bardağı zeytinyağı
1 kaşık salça
tuz
karabiber
kuru nane

Yapılışı
Biberleri suda haşlayıp süzelmeleri için bekletin.Diğer yandan sıvıyağda kurusoğanı ve diğer malzemeleri su da ekleyerek pişirin.Suyunu çekip pişitğinde kofiklerin içerisine doldurun.
Tencerey dizip salçasını ve suyunu ekledikten sonra pişirin.
Afiyet olsun.
Memleketimin en sevdiğim yemeklerindendir.Zeytinyağlısının yanı sıra etliside yapılıyor.
Yazın hazırlayıp kışın afiyetle yiyoruz.

6 yorum:

KEYFESEYRAN dedi ki...

Bende çok severim ama adının kofik olduğunu bilmiyordum kuru biber diyoruz ögrendim artık sevgiler

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ellerinize sağlık.yalnız resimi yok göremedim.bende elazığlıyım ama duymadığım bir tat.sevgiler.

Ayşe dedi ki...

Keyfeseyran bizim burda kofik diye adlandırıyoruz.Çok severiz bizde.
Egzi resim yok derken sadece biber resimlerini kastettin sanırım.
Biberleri haşlamadan çekmiştim ama silmişim sanırım.
Canım duymadığına şaşırdım.Bursa yemeklerine alışınca unuttun sanırım :)

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELINE SAGLIK CANIM
NEFIS GORUNUYOR
SEVGILER

Pembe Tatlar dedi ki...

Dolmanın herçeşidini çok severim ellerine sağlık canım harika gözüküyor...

Ebru Yüksel dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım. Çok güzel görünüyor.